Back to life, back to reality! - Reisverslag uit Fortmond, Nederland van Anne Wetering - WaarBenJij.nu Back to life, back to reality! - Reisverslag uit Fortmond, Nederland van Anne Wetering - WaarBenJij.nu

Back to life, back to reality!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Juli 2008 | Nederland, Fortmond

Hallo allemaal,

Hier een berichtje vanaf een inmiddels zonnig Fortmond. Ik wil nog even mijn Australië avontuur afmaken, de laatste week down under zijn er namelijk nog voldoende leuke en gezellige bezigheden geweest om toch nog even te melden.

Mijn laatste bericht eindigde met het vooruitzicht op de laaste avond uit in Melbourne. We hebben genoten! Samen met 3 Canadese meiden ging ik naar Pug Mahones, de standaard maandagavond Ierse pub. De live band en de gratis drink kaartjes die ik nog had hebben voor een super avond in Melbourne gezorgt.

Dinsdagmorgen ben ik vervolgens vroeg op gestaan om voordat pa en ma mij om 12 uur op zouden halen op het vliegveld, nog even naar de markt te kunnen voor de nodige souvenirs en een verjaardags cadeau voor moeders. Na de nodige souveniers te hebben gevonden, telefoon! Pa en ma waren al op het vliegveld en konden de camper nergens parkeren. Ik dus zo snel mogelijk met al mijn spullen naar het vliegveld. Die dag zijn we naar Phillip Island gereden, het pinguin eiland. 's Avond naar de Pinguin parade geweest, waar ik al is op een dagtour was geweest. De volgende dag besloten om de Alipine Road te nemen, door de Australische Alpen. Na de nodige dagen rijden door mooie landschappen hebben we op donderdag voor het eerst sneeuw gezien. Zaterdag ben ik dan ook wezen skiën op Mt. Hotham. Ik 's morgens om half 8 in de bus en 's avond om half 7 weer terug in het dorp. De bus deed er 1,5 uur over om naar boven te komen, dus ik heb een goede dag skiën gehad! :D

Op zondag zijn we vervolgens terug gereden richting Melbourne. Met nog één overnachting in Euroa hebben we op maandag Melbourne bereikt. Even uitgezocht waar het inleverpunt voor de camper zat en daarna de avond door gebracht met een hapje eten, koffers inpakken en kaarten.

Dinsdag natuurlijk allemaal op tijd wakker, om 10 uur de camper ingeleverd en om 11 uur op het vliegveld. Daar ingechecked en tax free shoppen. Om half 4 was onze vlucht pas, dus de tijd moest wel gevuld worden met winkelen! Na 7 uur een tussenstop in Singapore, waar de douane mannen heel grappig 'Dankjewel' en 'Alsjeblieft' zeiden, alweer een beetje Nederlands om alvast te wennen. Vanaf Singapore nog een lange vlucht van zo'n 12,5 uur naar Londen te gaan. In Londen de nieuwe Terminal (5) goed kunnen bezichtigen, omdat we daar de nodige uurtjes moesten wachten. Ik kon gelukkig om 8:40 vliegen, pa en ma moesten nog wachten tot 13:15.. In Amsterdam aangekomen wachten op mijn koffer, die zat helaas niet in hetzelfde vliegtuig als ik. Na even de servicebalie te raadplegen zou mijn koffer op een latere vlucht komen. Toen door de deur waar iedereen opgewacht wordt, heel leuk Eline, Raldy, Piet, Rianne en Benjamin stonden op me te wachten :) Top! Een drankje, wat winkels bekijken, eten, nog een drankje... en toen was het zo ongeveer 17 uur voordat pa en ma aankwamen. Helaas, nog geen koffer van mij, wachten dus! Rond 20 uur waren we terug op het oude vertrouwede Fortmond, waar de buren, familie en vrienden nog even een borreltje hebben gedronken. Een erg leuk spandoek en slingers aan huis maakten het een feestelijke boel.

De eerste twee nachten viel het slapen alleen op een kamer toch wel tegen, uren wakker gelegen.. De Australische tijd zat er nog goed in. Op vrijdag vertrokken naar Osnabruck, voor een oud en vertrouwd weekendje autocross. Genieten! :)

Maandag heerlijk thuis, meteen aan het werk natuurlijk.. In de tuin en stoepen vegen. Morgen gaat het betaalde werk weer beginnen en ben ik toch wel weer helemaal Back to life, back to reality!

Kort samengevat heb ik echt de tijd van m'n leven gehad in Australië, zoveel gezien, geleerd en meegemaakt. Ik zou zo weer terug gaan ;) Voor de geinteresseerden, ik heb voor al mijn 5 stagecompetenties een 8 gehaald, dus mijn cijferlijst wordt weer een beetje zonniger! :)

Van het foto's plaatsen ben in inmiddels nogal moe geworden, de liefhebbers kunnen natuurlijk altijd even langs komen om ze te bekijken. Het 'even' kan alleen wel een dagje in beslag nemen..
Allemaal erg bedankt voor de reacties, kaartjes en berichtjes tijdens mijn verblijf in Australië, geweldig dat jullie mij al die tijd zijn blijven volgen!

Liefs.
Ann(e)

• 18 Juli 2008 - 16:36

Linda Brinkman:

Heey Anne!

Ik ben nog niet tegelijk met jou op training geweest..jammer! Ben benieuwd! Mij heeft het een aardig tijdje gekost voordat ik gewend was hier in Nederland...dus succes!! Of ben je al gewend? De verhalen waren super leuk elke keer, heb het met veel plezier gelezen. Australië is dus zeker een aanrader?

Tot snel,
    xxx Linda

• 19 Juli 2008 - 09:13

Paulien:

Ook ik wens je veel succes om hier weer te wennen, ik weet hoe het bij Linda ging haha. Tot snel!