Sydney, mis cross kieken! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Wetering - WaarBenJij.nu Sydney, mis cross kieken! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Wetering - WaarBenJij.nu

Sydney, mis cross kieken!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Juni 2008 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Ook maar even snel een berichtje vanuit Sydney, waar ik de laatste 2 dagen lekker de toerist heb uit kunnen hangen.
Maandag avond kwam ik vanaf Alice Springs aangevlogen, wat mooi om over Sydney te vliegen! Het vliegveld ligt vlak aan het water, door alle baaien die ze hier hebben leek het net alsof we in het water landen, gelukkig was er ineens een landingsbaan ;). Na Maze Backpackers (onderdeel van Nomads World Hotels) te hebben gebeld zou er een pick-up komen binnen 20 minuten.. Helaas duurde het 45 minuten! Gelukkig was het gratis, omdat ik 3 nachten had geboekt. In de shuttle bus raakte ik aan de praat met een meisje uit Brisbane, die naar Sydney moest komen om haar interview te doen voor haar visum voor Amerika (kwam me bekent voor Jas :P ). We gingen na het inchecken samen een hapje eten. Een korte wandeling om de omgeving een beetje te verkennen, eindigde in het theater. We zagen dat Billy Elliot the musical die avond gespeeld werd. Een $45 kaartje konden we niet laten schieten, het was geweldig!

Dinsdag was ik al vroeg op om de stad te verkennen. Eerst opzoek naar een winkel om een nieuwe camera te komen.. Hij heeft namelijk nogal kuren, helaas! Gelukkig heb ik een mooi nieuw toestel gevonden, die geweldige foto's maakt, kijk snel op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=MTV8Y6PV
Dit is slechts een aantal van mijn miljoenen foto's! Mn camera is nu zo snel een mooi dat ik teveel foto's heb. Ik stel voor dat de geinteresseerden die thuis komen bekijken! ;)

Daarna zag ik toevallig de Hop-on Hop-off toeristen bus rijden, een kaartje van $25 voor 24 uur heeft me mooi de dag door geholpen. Na uit te zijn gestapt bij natuurlijk, het opera huis, de nodige foto's kunnen maken. Ook andere onderdelen van de stad heb ik goed kunnen fotograferen. Die avond naar de Side bar geweest met Minesh, een jongen die in Melbourne in mijn (!) hostel heeft gewerkt. Gezellig wat gedronken en het niet al te laat gemaakt.

Vandaag om half 10 de shuttle bus gepakt, op weg naar een Bondi ronde. Waar natuurlijk langs een van de meest beroemde stranden, Bondi beach, gereden werd. Ook de Fox studio's en het Hard Rock cafe lagen op de route. Die middag naar het Pylon Lookout geweest (een van de pilaren van Harbour Bridge, waar je in kunt), om te bestuderen hoe de Harbour Bridge gebouwd is. Ik had een gratis kaartje, omdat ik een Bridge Climb had geboekt voor 14.15. Na de lookout dus naar het Bridge Climb Centre gegaan, voor een geweldige ervaring. Het was wel wat prijzig, maar na afloop zeker het geld waard. Erg leuk, helemaal een outfit krijg je en allemaal veiligheidvoorzieningen, geweldige ervaring. Helaas kon ik zelf geen foto's maken tijdens het klimmen.. ik heb wel een groepsfoto en heb 2 foto's gekocht die door de guide gemaakt werden. De klim duurde zo'n 3,5 uur totaal, met alle instructies en dergerlijke. Als jullie goed kijken tussen mijn foto's van de Harbour Bridge zie je wel wat mensen omhoog/laag klimmen.

Ohw, wat zal ik Terwolde missen dit weekend!

Tot snel allemaal!

Liefs

  • 28 Juni 2008 - 10:55

    Wieneke:

    leuk man anne dat het nog steeds zo leuk is daar. als je thuis komt kom ik zeker even foto's kijken. tot snel.
    groetjes wieneke

  • 29 Juni 2008 - 12:02

    Linda:

    Anne! Het klinkt erg leuk om al die dingen te zien en te doen :D Ben benieuwd na je foto's! Wij gaan vanavond Geert maar weer is pesten in het prachtige Boode haha..
    Geniet er nog van :)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 25813

Voorgaande reizen:

06 Februari 2008 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: